Frågor och Svar 

Hur söker man lägenhet?
Registrera dig via vår hemsida. Du får då ett kundnummer och en pinkod som du använder för att logga in med. Därefter kan du söka bland våra lediga objekt och själv göra din intresseanmälan. Har du inte tillgång till dator kan du ringa vårt kontor.

Hur fungerar bostadsuthyrningen?
Uppsagda lägenheter läggs på lägenhetsuthyrningen där det ligger i en vecka och kötiden avgör vilka som får erbjudande.

Kan jag överlåta min kötid till någon annan?
Nej, kundnumret är personligt och får inte överlåtas.

Jag hittar inte min hyresavi. Vad gör jag?
Kontakta vårt kontor för en ny avi eller använd vårt postgironummer. Glöm inte att skriva ditt kundnummer eller personnummer samt vilken månad det gäller.

Kan jag betala hyran via autogiro?
Ja, registrera dig via din internetbank eller kontakta vår kundtjänst.

Jag vill säga upp min lägenhet, hur gör jag?
Vårt kontor sköter alla uppsägningar. Du säger upp lägenheten på ditt giltiga hyreskontrakt. Ta med det och kom till oss. Viktigt att komma ihåg är att i hyreslagen står det att uppsägningstiden är tre kalendermånader förutom vid dödsfall som har 1 månads uppsägningstid. Uppsägningen räknas från den sista dagen i den månad du säger upp. Exempel: Du säger upp 4 mars, uppsägningstiden räknas då från den sista mars till den sista juni. Din uppsägningstid är tre kalendermånader.

Mina grannar stör mig med högt tv ljud och höga skrik, vad gör jag?
Dagtid kontaktar du vår Felanmälan. Utanför kontorstid ringer du Prevent 0303-801 50.

Vart vänder jag mig om något måste åtgärdas i lägenheten?
Kontakta Felanmälan.

Har du någon annan fråga?
Vänd dig direkt till vårt kontor


Postadress
Tjörns Bostads AB
471 80 SKÄRHAMN
Växel             0304 – 60 10 00
Felanmälan   0304 – 60 16 90
Uthyrningen 0304 – 60 16 92